FITXA ARTÍSTICA
Idea original: Roberto G. Alonso
Intèrprets: Roberto G. Alonso i Jordi Cornudella
Dramaturgia i direcció: Josep Maria Miró
Direcció musical: Jordi Cornudella
Coreografia: Roberto G. Alonso
Escenografia i vestuari: Albert Pascual
Disseny d'il·luminació: Ganecha Gil
Disseny espai sonor: Arnau Grande
Ajudant de direcció: Marta Fernández Martí
Confecció vestuari: Gustavo Adolfo Tarí
Confecció boa: Iris Tadeo
Fotografia: May Zircus, Alice Brazzit, Núria Boleda
Vídeo: Roger Vila, Gag
Producció: Cia. Roberto G. Alonso
Producció executiva: Joan Solé i Gemma Ros
Comunicat: Marta Fernández Martí
Coproducció: Festival Grec, FiraTàrrega, Fundació Joan Brossa, Observatori Europeu de Memòries (EUROM)
Agraïments especials a: Adrian Amaya, Dolly Van Doll, Faraonix, Gilda Love, Juan Estrada, Juan Gimeno, Sergio Fuentes, Víctor Guerrero, Ajuntament de Centelles, La Modelo i Sala Parés
Un fil invisible enllaça els primers transformistes del segle XX amb Carmen de Mairena. Com si fossin una saga, l’espectacle ens serveix per fer un repàs dels principals transformistes i travestis d’una manera molt divertida, carregada de sentit de l’humor.
El reconegut dramaturg Josep Maria Miró (Premi Nacional de Literatura Dramàtica el 2022 per El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc) és l’encarregat de donar forma a aquesta ficció sobre el transvestisme. Com si es tractés d’un acte de transformisme dramatúrgic, l’espectacle reivindica el moviment queer i la cultura drag que s'han pogut visualitzar i reafirmar, fins i tot fer furor, perquè abans hi ha hagut una sèrie de persones que van obrir camí i es van trobar fent política amb la seva manera d'expressar-se.
L’ideòleg i intèrpret és Roberto G. Alonso, coreògraf, director i artista multidisciplinari que lidera una companyia referent de la dansa a Catalunya i a Espanya pel seu particular llenguatge coreogràfic. A partir de la seva biografia, es desenvolupa Jo, travesti, un gran homenatge a tots aquests artistes que amb els seus actes van obrir moltes portes cap a la llibertat.